Sängar och andra större produkter levereras normalt sätt med Bring Express/DHL i hela Sverige. När produkten/produkterna har anlänt till Bring Express får du en avisering per telefon om leveransdag och leveranstid. Bring Express aviserar även ca 30 minuter innan leverans för att säkerställa att du är hemma. DHL skickar istället en sms-avisering till kunden. Leveransen sker på vardagar, normalt mellan kl. 09.00 och 21.00. Observera att det är fraktbolaget som föreslår tid för leverans och att tidsförslaget kommer att bestå av ett intervall om 3 timmar (exempelvis kl. 18.00–21.00).
Det är viktigt att du som kund skyddar dina golv och förbereder fri väg till anvisat rum. Observera även att de anställda på fraktbolagen av lagskäl och försäkringsskäl inte har möjlighet att ta av sig sina skor när de bär in produkter. Täck därför gärna över ditt golv om det är av ett ömtåligare material.
Mindre produkter, som till exempel kuddar, täcken och sängkläder m.m, levereras med hjälp av Posten/Schenker till ditt närmaste postombud. När din beställning är genomförd får du ett SMS med information om hur paketet skickas samt hur lång tid det kommer ta innan paketet når fram till ditt närmaste ombud. När paketet anlänt till ombudet skickas ytterligare ett SMS ut om att ditt paket finns på plats för avhämtning. SMS:et inkluderar referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta. Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället avisering via brev med samma information.
Kom ihåg att du som kund alltid skall kunna visa legitimation vid utlämning/leveransen av produkterna.